Saturday, January 8, 2011

DESPEREATE! CINTA NEEDED! URGENT!







perlukah ada cinta?

utk apa?

utk geli2?
atau untuk menjadi pendorong kejayaan?

atau sekadar untuk mencukupi syarat?

cinta dan sayang berbeza atau sama?

kita sebagai manusia yang mempunyai perasaan harus mencari dan mempunyai CINTA. bercinta yang sebenar adalah untuk mendapatkan ketenangan hati, mendorong kejayaan dan mengawal segala tindak tanduk yang tidak munasabah seperti hilang waras atau gila.

mereka yang tiada CINTA dalam dirinya umpama menjerat diri di lembah kesangsian, lembah kebencian, lembah kegusaran dan lain2.. CINTA lah yang dapat menyelamatkan kita dari segalanya..

mereka yang memainkan CINTA adalah sangat tidak patut dan keji. sangat terkutuk perbuatan mereka yang hanya memainkan CINTA. sebagai pengetahuan, CINTA yang dipermainkan hanya akan mengundang kecelakaan kepada diri sendiri, kerana ia umpama bahang dan panas yang mengalahkan api yang marak menyala.

CINTA adalah sangat sesuai utk mereka yang ingin cepat berjaya, CEPAT KAYA, cepat RETIRED dan sebagainya. mereka yang MENGHARGAI CINTA, akan lebih cepat berjaya berbanding mereka yang CINTAnya sebagai barang permainan.

CINTA juga tidak boleh dijadikan hanya cukup syarat. WAJIBKAN diri anda mempunyai cinta walau sebesar ZARAH!

CINTA dan SAYANG adalah perkara yang sangat berbeza.

1. EJAAN - confirm la kan. cube korang eja.. same x? haha

2. PENGERTIAN - cinta lebih ke arah perhubungan yang sangat serius dan boleh mati jika tiada cinta. sayang lebih kurang cinta tapi tidak seserius cinta. cinta adalah hasil dari sayang yang melampau

3.TINDAKAN - siapa yang ada cinta dia akan lebih dan sangat seirus mengerjakan sesuatu utkj cintanya dan sayang pula, juga serius tetapi adalah tidak seserius cinta






sekian


































































3 comments:

  1. salam persinggahan dari rakan blogger baru.. ikhlas.. n dh "follow" yr blog.. from shamonaz.blogspot

    ReplyDelete
  2. suke2..comel2..
    bukan dia comel..
    sy comel..heeeeeee!!!~~~

    ReplyDelete
  3. mak oi...heliza saje..tapi serius minat mata bulat die..haha

    ReplyDelete