Thursday, April 21, 2011

BLOG AKU TAK RAMAI ORANG WALK IN =(


Pernah ada rasa cinta antara kita
Kini tinggal kenangan
Ingin kulupakan semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh bintangku

Jauh kau pergi
Meninggalkan diriku
Disini aku merindukan dirimu
Kini ku coba mencari penggantimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh kekasih
(Ulang semua)

hye korang, korang sihat? ap aktiviti korang arini or minggu ni.. hope korang sihat dan ceria sentiasa.. arini aku nak cerita tentang kehidupan, pengalaman, dan situasi yang dihadapi.. mungkin ia nya dari aku atau org yang terdekat dengan aku..

adakah salah untuk orang lain berbuat baik sama ada kepada kita mahupun org lain?

saban hari, kita lihat, sikap manusia yang sentiasa mendengki satu sama lain.. ini adalah satu perkara yang patut kita hindarkan.. kerana ia boleh merosakkan perpaduan mahupun perhubungan silaturrahim.. betol kata orang, susah nak jumpe orang yang senang tgk orang lain berjaya.. betol x? ini adalah satu perkara yang harus kita ubah dan make a revolution.. boleh tak kita ubah sikap dimana kita sangat senang melihat org lain berjaya?? mungkn susah.. tapi seharusnya kita mulakan langkah sedikit2 untuk mengubah reaksi dan sikap masyarakt supaya senang melihat kejayaan orang lain..

susahkah untuk memberikan komitmen pada tanggungjawab yang ada?

ini juga serius.. dimana.. ramai orang angkat tangan bile nk jawat pangkat yang besar.... tapi.. adakah kita menjalankan tanggungjawab dengan sebaiknya? mungkn jawatan itu diberi oleh pengurus seblumnya,atau dipilih secara majoriti oleh kawan2 yang mengenali dirinya.. seharusnya.. jawatan yang kita dapat.. jalankan dengan rasa tanggung jawab.. bukan hanya pangkat pada nama, tapi pangkat pada nama dan jati diri.. komitmen harus ada bile dah ada tanggungjawab.. x boleh dipandang ringan.. jika dah bergelar suami, harus ada komitmen menjaga keluarga, bini dan anak2.. jangan menjadi bapa yang suke lepas tangan... itu sudah menjadi satu masalah besar dalam keturunan.. nnti.. anak ntah kemana, bini lari ntah kemana.. jika kita sebagai pengurus dalam mana2 kelab atau persatuan.,. seharusnya mengambil tahu tentang aktiviti dan ahli kumpulan.. ambil berat itu penting kerana ia adalah satu sikap yang perihatin.. KOMITMEN PERLU ADA UNTUK MENGHASILKAN PENGIKUT YANG SETIA..

perlukah ego?

ego sangat perlu dalam masa2 tertentu.. tetapi.. ego jangan selalu diperap dalam jati diri... menyebabkan orng lain benci jika terlalu ego.. lembutkan hati dan cube terima pendapat orang lain.. ini barulah membina perhubungan yang sihat tanpa ada yang sakit hati.. ego perlu jika kita ingin menegakkn kebenaran.. ingat.. ego tak salah.. tapi how we practic that egois..

malas??? pergi mati!

harus katakan pada diri.. "wahai malas, kau boleh x jgn cari pasal dengan aku, pergi mati r ko @#$%&!!" .kan elok jika kita rajin., kalu malas, apa pon x jadi.. bile xjadi, jgn menyesal kemudian hari bile x berjaya nnti.. lebih2 lagi dalam menjalankan urusan diri ,, dari segi membersihkan diri, rohani, solatnye, ibadat sunat yang lain.. bagus taw kalau kita rajin.. orang akan suke lihat kita secara tak langsung dapat menambahkan pahala...

nak tulis blog pon kene rajin gak.. jgn malas.. nanti xda org blog walking dah sedih.. huhuhuhu.. kalau boleh update la paling kurang seminggu sekali..mungkin kat luar sana ada yang menyukai blog kite.. so.. kecian la kat diorang yang menunggu..

akhir kata.. tq pada semua yang masuk ke blog aku.... yang bagi komen, mak ayah, adik2.. dan paling penting peminat2 blog aku.. sayang korang semua.. <3 <3

15 comments:

  1. ok..aku jalan awal2 pagi lepas subuh ni..katakan tidak kepada malas..haha

    ReplyDelete
  2. kadang2 cakap berapi-rapi..tapi bila time buat keje..haram tak de...

    follow this blog

    ReplyDelete
  3. ak skema: jgn malas ping blog juga..

    ReplyDelete
  4. hamizan: tq2..jgn lupe amalkan apa yang saya katakan dan nasihat ini...

    ReplyDelete
  5. sukur: ok2.. ak update ari2.. ok? tq sukur si pemorivasi..hehehe

    ReplyDelete
  6. faisal: hahaha.. kebanyakan macm tu.. kadang2 x buat gak..

    ReplyDelete
  7. myharddy: sket je ni.. yg lain sampai 8 ribu 10 ribu.. huhuh.. apa2 pon yg sket ni, bersyukur..hihi

    ReplyDelete
  8. kuciputersenyum: usaha dan usaha dan usaha!

    ReplyDelete
  9. berusaha...

    mcm dalam katun jepon

    haha

    ReplyDelete