Thursday, November 18, 2010

BUAT DUIT DENGAN JAM???

salam semua! hye! saya disini amatlah terharu kerana BANNER ku telah dipasang di header "AKU X-PO" yg telah dipasang oleh JUDIN BO..beliau adalah blogger yang hebat! dan sentiasa mempunyai komen yang banyak di setiap post blog beliau..

tq JUDIN BO!

berbalik kepada tajuk asal..

BAGAIMANA KITE BOLEH MEMBUAT DUIT DENGAN JAM..

adakah anda di luar sana tahu bagaimana??

disini saya akan huraikan bagaimana JAM boleh membuatkan kita duit yang berkepok2 dalam poket;

  1. Menjual Jam; ini adalah salah satu cara untuk membuat duit melalui jam.. x kira jika korang nak jual jam tangan atau jam loceng mahupun jam dinding. korang mungkin boleh berusaha untuk mencari supplier jam terbesar contohnya di China dan import jam dari mereka lalu menjualnya kepada customer di Malaysia. kalau kita tengok keadaan sekeliling.. ramai penjual menjual jam tangan terutamanya di Chow Kit, Up Town, Jalan Pudu dan sebagainya.. kalau x masyuk masakan mereka sanggup menjual jam sampai ke pagi.. betol x?
  2. Menjaja nama jam (contoh yang selalu kita lihat; MENDAPAT RM20 RIBU DALAM MASA 30 MINIT) ; ini merupakan salah satu cara untuk kita dapat duit melalui penjajaan masa jam.. perkara ini kita boleh laksanakan dengan melakukan pelbagai perkara dalam 30 minit untuk mendapatkan RM20 ribu.. seperti bermain nuffnang ke.. bermain affiliate ke.. pemasaran e-mail dan sebagainya. hal ini bermaksud, kita kena pandai manipulasi jam sebagai sumber pendapatan kita.
  3. MEMBAIKI JAM; banyak antara kita tahu membetolkan jam sendiri. apalah kiranya kita mewujudkan kedai repair jam tangan.. kan itu boleh membuatkan sedikit income buat kita.. pasni orang akan kenal kita ABU SI MEKANIK JAM.. haha.. takpe.. asalkan kerja halal dan x menyusahkan orang.
akhir kata. sebenarnya banyk ag yang kita boleh manipulasi jam sebagai sumber pendpatan kita. oleh, itu kita bersama-samalah memanfaatkan jam..

motivasi hari ini:
"masa itu adalah seperti emas nilainya"







No comments:

Post a Comment