Wednesday, December 8, 2010

oh yeke! facebook.. wadah mencari kawan yang menjadi trend..

adakah anda seorang yang bermain facebook? dan adakah anda tahu berapa statistik pengguna facebook seluruh dunia dan di Malaysia? biar saya tunjukkan..

ini adalah statistik pengguna fb seluruh dunia.. saya mendapat tahu dari owner facebook sendiri. memang menjadi trend la facebook ni seluruh dunia.. manakan tidak malaysia sahaja dah menyumbangkan kira2 10 juta pengguna facebook.. hal ini bermaksud.. sgt ramai orang menggunakan masa mereka untuk melihat fb walau diamana mereka berada,, asalkan ada broadband or wifi di kedai mamak, setiap orang pasti x kan lepaskan peluang untuk melihat facebook.. wow!


ini menjadi satu peluang kepada para peniaga or artis or mereka yang ingin menjadi popular mempamerkan segala bentuk perniagaan or aktiviti mereka masing2 dan mereka berharap besar akan menjadi lebih dikenali dalam facebook. ada yang berbentuk kebaikan dan tidak ketinggalan seperti menjaja tubuh. mereka(mak yah or pelacur) pon menggunakan medium fb untuk mencari pelnggan yang memerlukan khidmat dosa mereka.

bagi pendapat saya, setiap peluang perlu digunakan dengan sebaiknya. tidak salah menjadi popular, asalkan maruah dijaga. walaubagamanapun, masing2 perlu tahu yang fb bukan segalanya DAN saya sarankan agar semua pengguna fb di MALAYSIA agar tidak terlalu leka dengan FB..

nasihat saya.. SETIAP PERBUATAN HENDAKLAH BERPADA2 DAN TIDAK KETERLALUAN..
SEMOGA SETIAP AKIBAT ATAU KEPUTUSAN DI AKHIR EPISOD TIDAK MENYEDIHKAN,.

sekian

sang pengilham oh yeke!






4 comments: