Friday, February 4, 2011

DILEMA CONTEST OLEH RAKAN2 BLOGGER..




hye korang! adakah korang ada simptom2 yg buatkan anda tidak leh tidur? selera makan berkurang? dan mandi x basah?

itu ternyata anda menghidapi penyakit... penyakit apa?? cinta??? angau??
..
..
.
.
tidak... anda sebenarnya terkena penyakit CONTEST DI BLOG!

sejak hari2 yang berlalu, blogger yang beribu2 di Malaysia ini sangat rajin menganjurkan contest(Aku ada wat gak).. ini menyebabkan beribu2 yang lain ingin memasukinya.. ada yang buat SIAPA KOMEN TERBANYAK, REVIE BLOG, FOLLOWER TERHEBAT, ENTRY TERHEBAT, dan lain2.. hadiah juga lumayan... ADA TOPUP la, ad I PHONE la.. ada dapat KERETA, dan macam2!
semua blogger yang menonton contest ini (termasuk aku)mesti nak berebut macam nak gila,, haha.. apakah impak yang korang rasa akan berlaku jika ada terlalu banyak contest @ pertandingan?? Bagi pendapat saya, ada 2 impak.. impak positif dan impak negetif..


positifnya, adalah lebih kepada yang menganjurkan contest.. kerana mereka boleh meng”up”kan trafik dalam blog or web mereka. Mereka yang menyertai pertandingan itu juga akan terima positifnya iaitu mendapat hadiah (jika menang la). Yang xdapat, mugkin akan rasa kecewa.. sebb dah curahkan usaha pelbagai tapi xdapat hadiah(ciannye).. selain itu juga, mereka yang terlibat dalam contest ini pasti dapat mengeratkan silaturrahim secara tidak langsung.. betol x?? hehe.. itu kan bagus namanya, mungkin dari contest itu ada yang bertemu jodoh, bertemu saudara yang da lama berpisah.. dan lain2..

negetifnya contest ini, mngki x bnyk.. sket je.. apa yng leh dikenalpasti, mungkin ada blogger yang menyertai contest tersebut sanggup tak tido, xmakan dan xbuat apa2 sbb nk mnng..itu dah dinamakan kemaruk masuk contest.. dah buang masa.. kalau menang, berbaloi la.. kalau x?? adakah berbaloi dgn usaha? Tepok dada tnye diri sendiri.. selain itu, mgkin akan ada perasaan hasad dengki yang timbul apabila x menang.. iaitu bergaduh dengan penganjur sebab rasa diri layak menang.. dan sebagainya..

kesimpulan.. ikut diri sendiri.. maaf kalau entry kali ini membuatkan sesiapa sakit hati.. chillax!

2 comments:

  1. hehehe...kelakar jer yg negatif tu..ada ke macam tu? :p

    ReplyDelete
  2. huhu,, mgkin.. takut taw.. kalau jadi..

    ReplyDelete